Kamila Kostrzewska

kamila-kostrzewska-psychoterapeutka

Psychoterapeutka, superwizorka i nauczycielka psychoterapii. Pełni funkcję opiekunki na 2 roku Szkoły. Prowadzi zajęcia z teorii i praktyki Gestalt.

Jestem psychologiem i psychoterapeutką z ponad 20-letnim doświadczeniem. Psychoterapii uczyłam się w Instytucie Terapii Gestalt, a później związałam swój rozwój zawodowy z Zofią Pierzchałą i Instytutem Integralnej Psychoterapii Gestalt. Uczę psychoterpaii w Szkole psychoterapeutów w IIPG w Krakowie oraz prowadzę Szkołę Terapii Grupowej w podejściu Gestalt. Posiadam certyfikat psychoterapeuty i superwizora psychoterapii Gestalt.
W swojej pracy kieruję się założeniem, że wzajemna szczera wymiana myśli, uczuć i wyobrażeń pomiędzy klientem i terapeutą buduje prawdziwy kontakt, który ma moc uzdrawiania.
Prowadzę psychoterapię indywidualną, par, grupową i superwizję. Pracuję w Warszawie.

Edukacja

  • II Szkoła Superwizorów, IIPG
  • Tożsamość terapeuty – program uzupełnień, IIPG
  • Szkoła Psychoterapeutów i Trenerów dla Dzieci, Młodzieży i Rodziców, ITG-PSPP
  • Roczny kurs „Edukacja seksualna”, Stowarzyszenia OPTA
  • Dwuletni  Program Pomocy Psychologicznej dla Młodzieży, Młodzieżowy Ośrodek Psychologiczny i Fundacja Bene Vobis
  • mgr psychologii, Uniwersytet Warszawski

Certyfikaty

  • Certyfikat psychoterapeuty nr. 15-771, EAGT
  • Certyfikat psychoterapeuty nr. 91, PTPG
  • Certyfikat superwizora EAGT

Specjalizacja

  • Psychoterapia grupowa w podejściu Gestalt

Organizacje zawodowe

  • Polskie Towarzystwo Psychoterapii Gestalt, członkini
  • Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapii Gestalt EAGT, członkini

Wybrane publikacje

  • redaktor merytoryczna książki Księżyc zrobiony jest z sera. Jak Gestalt tłumaczy język borderline. Wydawnictwo IIPG 2024
  • „Jak Ty się czujesz w relacji ze mną?” Fenomen nr 3; 2018
  • „Superwizja pracowników socjalnych”; 2012
  • Scenariusze zajęć dla pracujących z MISARN (Młodzi Intelektualnie Sprawni A Ruchowo Niepełnosprawni); 2007
  • „Scenariusze zajęć z edukacji seksualnej dla szkoły podstawowej i gimnazjum”; Wydawnictwo Dialog; 2002
kamila-kostrzewska-superwizorka

Moje podejście do nauczania psychoterapii

Praca terapeutyczna z grupami towarzyszy mi od samego początku mojej drogi zawodowej. Jako studentka trawiłam na staż do poradni terapeutycznej dla młodzieży i zakochałam się w pracy grupowej. Z każdą kolejną grupą, którą prowadziłam utwierdzałam się w przekonaniu o wielkiej mocy zmiany jaką niesie psychoterapia grupowa. Kiedy rozpoczęłam swoje szkolenie psychoterapeutyczne zrozumiałam, że to, co oferuje Gestalt jest niezbędne do budowania korekcyjnych doświadczeń dla uczestników grup. Mechanizmy unikania kontaktu możemy poznać tylko w kontakcie, a jakież bogactwo relacji niesie ze sobą grupa! W moim nauczaniu szczególną uwagę zwracam na proces grupowy, bo świadomość swojego funkcjonowania w grupie jest nieocenionym źródłem informacji o własnych mechanizmach unikania kontaktu. Wspieram studentów we wzmacnianiu swoich zasobów i patrzeniu na ograniczenia jako na okazję do rozwoju, do wychodzenia poza znane mechanizmy unikania kontaktu i ryzykowania nowej jakości spotkania z innymi.

kamila-kostrzewska-psychoterapeutka

Psychoterapeutka, superwizorka i nauczycielka psychoterapii. Pełni funkcję opiekunki na 2 roku Szkoły. Prowadzi zajęcia z teorii i praktyki Gestalt.