Michał Kostrzewski
Psychoterapeuta, superwizor i nauczyciel psychoterapii. Pełni funkcję opiekuna 1 roku. W Szkole uczy teorii i praktyki Gestalt oraz superwizji.
Jestem terapeutą, superwizorem i nauczycielem psychoterapii w podejściu Gestalt. W podejmowanych rolach zawodowych najważniejsze wydaje mi się uznanie, że każdy z nas jest na swojej ścieżce starania się o jak najlepsze spełnienie siebie, zgodne ze swoją historią i obecną sytuacją życiową. Dzieje się to poprzez spotkanie z drugą osobą. Sens i sedno tego spotkania leży w próbie zrozumienia siebie samego i znalezienie oddźwięku w drugim człowieku. Poszukanie sposobu na zrealizowanie tego czego dowiadujemy się o sobie jest już tylko prostą konsekwencją tej wiedzy.
Prowadzę psychoterapię indywidualną, psychoterapię par, treningi terapeutyczne, superwizję, szkolę psychoterapeutów.
Klientów przymuję w Warszawie, w ośrodku „Ko-relacje”.
Edukacja
- Uniwersytet Warszawski wydział Pedagogiczny
- Staż w Poradni OPTA
- Seminarium Seksuologiczne
- Studium Socjoterapii OMiSP
- Szkoła Terapeutów i Trenerów ITG
- Szkoła Superwizorów IIPG
Certyfikaty
- Certyfikat Psychoterapeuty PTPG
- Certyfikat Psychoterapeuty EAGT
- Certyfikat Superwizora EAGT
- Certyfikat Psychoterapeuty EAP
Organizacje zawodowe
- Polskie Towarzystwo Psychoterapii Gestalt, członek oraz vice-prezes
- European Associacion for Gestalt Psychotherapy, członek
Wybrane publikacje
- Psychoterapia Vademecum. Polska Rada Psychoterapii, Warszawa 2018
Dlaczego interesuje Cię nauczanie psychoterapii?
Myślę, że uczenie w tym zawodzie opiera się o umiejętność budowania relacji. Oczywiście wiedza i zrozumienie tego co się proponuje pacjentom/klientom, a zatem i uczniom jest niezbędnym zapleczem naszej pracy. Dlatego myślę, że uczenie to dużo własnych studiów teoretycznych i koncepcyjnych i narażanie się na rozpoznanie swoich wzorców relacyjnych w relacji nauczyciel – uczeń (mistrz – uczeń), w poszukiwaniu swojego sposobu docierania do innych.
Nauczanie, uczenie się to dwa oblicza tego samego procesu. Mnie chodzi o szukanie sposobów adekwatnego przystosowywania się do otaczającego nas świata, udział w otaczających nas procesach i zjawiskach, kształtowanie swojej aktywności wobec swojego życia. To proces interesujący również z pozycji nauczycielskiej.
O czym studenci powinni pamiętać w procesie kształcenia?
Choć studiowanie to trud nauki to warto zachować przyjemność i radość nauki.
Jako starszy w zawodzie kolega, powiedziałbym, że warto czytać klasyków. Jako nauczyciel sugeruję odnajdowanie zjawisk, o których uczymy się w otaczającym nas świecie, literaturze…
Dlaczego zdecydowałeś się zajmować psychoterapią zawodowo?
Rozpocząłem pracę w poradni dla dzieci i młodzieży jeszcze w trakcie studiów. Mimo, że formalnie starczało mi kwalifikacji to brakowało mi umiejętności. Rozważałem, różne kierunki kształcenia – psychoterapia Gestalt wydała się najbardziej adekwatna do tego z czym spotykałem się w codzienności.
Psychoterapeuta, superwizor i nauczyciel psychoterapii. Pełni funkcję opiekuna 1 roku. W Szkole uczy teorii i praktyki Gestalt oraz superwizji.