Andrzej Wroński
Psychoterapeuta, superwizor i nauczyciel psychoterapii. Pełni funkcję opiekuna 1 roku w Szkole. Uczy teorii i praktyki Gestalt.
W Instytucie jestem psychoterapeutą, superwizorem i nauczycielem psychoterapii, a właściwie ciągle się nimi staje. Jest to bardzo ciekawy, dynamiczny i pełen wyzwań proces.
Jako psychoterapeuta staram się pomagać innym odkrywać kim są, czego potrzebuję i przed jakimi wyborami stoją. Co im w życiu przeszkadza i jak sami sobie przeszkadzają w pełni doświadczać siebie i świata. Kieruję się przekonaniem, że w każdej sytuacji, nawet najbardziej kryzysowej, warto poszukiwać drogi rozwiązania, którą można odnaleźć w spotkaniu i dialogu z drugim człowiekiem.
W superwizji wraz z psychoterapeutami poszukujemy najlepszej drogi pomocy osobom zgłaszającym się na psychoterapię. Czasem poprzez dostarczenie niezbędnej wiedzy, rozumienia osoby, czasem poprzez obejrzenie procesu i tego co dzieje się w relacji pomiędzy psychoterapeutą i klientem, a czasem poprzez odkrycie i zrozumienia znaczenia własnej reakcji psychoterapeuty. Zwracam szczególną uwagę na etyczny wymiar psychoterapii, a także na to, że systematyczna superwizja jest nie tylko wymogiem świadczącym o profesjonalnym podejściu do wykonywanego zawodu, ale także niezbędnym elementem systemu wsparcia.
Ze studentami uczę się jak być obecnym, jak ciekawić się, budować i utrzymywać relacje, która jest podstawą w procesie rozwoju i zdrowienia. W relacji powstają zranienia, w relacji przejawiają i odtwarzają się i w relacji mogą być leczone, przetwarzane w twórczy sposób. Korzystając z założenia, że głównym narzędziem pracy psychoterapeuty jest on sam, staram się otwierać młodych psychoterapeutów na ich możliwości pomocy innym osobom. Staje się to możliwe, gdy udaje mi się uprawiać z nimi to, czego ich uczę. Stąd spójność jest dla mnie naczelną wartością.
Wszystkie role jakie pełnię niosą za sobą konkretne wyzwania i może dlatego lubię to co robię i nie grozi mi raczej wypalenie zawodowe. Każda z ról wspiera pozostałe, a poza tym, a może przede wszystkim pracuję w zespole, który jest silnym wsparciem i system wzajemnej dbałości o jakość podejmowanych przedsięwzięć.
Cenię sobie czas spędzony z bliskimi. Szanuję to, co mogę dać i otrzymać w kontakcie z nimi, a także z naturą, której najmocniej doświadczam wędrując po górach.
Klientów przymuję w Krakowie, w siedzibie Instytutu.
Edukacja
- mgr psychologii klinicznej i osobowości
- mgr pedagogiki społecznej
Certyfikaty
- Certyfikat Psychoterapeuty PTPG
- Certyfikat Psychoterapeuty EAGT
- Certyfikat Psychoterapeuty EAP
- Certyfikat Superwizora EAGT
- Certyfikat Superwizora IIPG
- Tytuł specjalisty w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży CMKP
Specjalizacja
- Psychopatologia i proces diagnozowania w psychoterapii Gestalt
- Relacyjność w psychoterapii i superwizji
- Fenomen kryzysu w procesie psychoterapii i interwencji kryzysowej
Wybrane publikacje
- redaktor merytoryczny książki Umiejętności psychoterapeuty Gestalt. Wydawnictwo IIPG 2021
- Autorskie materiały szkoleniowe w ramach podejścia humanistyczno-doświadczeniowego
Psychoterapeuta, superwizor i nauczyciel psychoterapii. Pełni funkcję opiekuna 1 roku w Szkole. Uczy teorii i praktyki Gestalt.