Hanna Palich
Psychoterapeutka, superwizorka i nauczycielka psychoterapii. Pełni funkcję opiekunki 1 i 2 roku w Szkole. Wykłada teorię i praktykę Gestalt. Jest specjalistką procesu grupowego.
W 2017 roku dołączyłam do zespołu Instytutu i we współpracy z zespołem, w oparciu o fundamentalne wartości psychologii humanistycznej, pracuję jako superwizorka pracy terapeutycznej i treningu psychologicznego oraz jako nauczyciel zawodu.
Prowadzę psychoterapię dla osób, które przeżywają kryzysy życiowe, cierpią z powodów swojej egzystencji, pragną ukojenia i nadziei na zmianę.
Pomagam osobom w oparciu o fenomen kontaktu relacyjnego i ich potrzebę odszukania sensu w swoim życiu.
Przyjmuję klientów w Przemyślu.
Edukacja
- mgr psychologii ze specjalnością wychowawczą i kliniczną, Uniwersytet Jagielloński
- 2-letni Program Edukacji Psychologicznej, Instytucie Psychoterapii Gestalt
- Szkoła Psychoterapeutów i Trenerów Gestalt, Instytut Psychoterapii Gestalt
- Szkolenia w Krakowskim Ośrodku Terapii Dzieci, Młodzieży i Rodzin w zakresie terapii indywidualnej i grupowej
- Szkoła Superwizorów Gestalt, IIPG
- Udział w specjalistycznych warsztatach szkoleniowych z zakresu Gestalt
Certyfikaty
- Certyfikat Psychoterapeuty Gestalt EAGT
- Certyfikat Psychoterapeuty Gestalt EAP
- Certyfikat Psychoterapeuty Gestalt ITP-PSPP
- Certyfikat Trenera PTPsychologicznego
- Certyfikat Trenera i Psychoterapeuty ITG-PSPP
- Certyfikat Superwizora Gestalt EAGT
- Certyfikat Superwizora Psychoterapii Gestalt IIPG-SECD
- Tytuł specjalisty w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży CMKP
Specjalizacja
- Prowadzenie superwizji pracy psychoterapeutycznej
- Nauczanie psychoterapii Gestalt
- Nauczanie prowadzenia procesu grupowego (terapia grupowa) i superwizowanie jego realizacji
Organizacje zawodowe
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne, członkini
- Polskie Towarzystwo Psychoterapii Gestalt, członkini
- Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapii (EAP), członkini
- Europejskie Stowarzyszenie Terapii Gestalt (EAGT), członkini
Dlaczego interesuje Cię nauczanie psychoterapii?
Pracując jako psychoterapeutka i nauczyciel psychoterapii, wierzę, że osoba będąca w terapii może uzyskać świadomość siebie i leczącą, korekcyjną zmianę oraz ulgę w cierpieniu dzięki psychoterapii relacyjnej.
Podjęłam się nauczania psychoterapii ze względu na to, że kompetentni psychoterapeuci mogą pozytywnie wpłynąć na kondycję społeczeństwa, przyczyniając się do świadomego, zdrowego stylu życia oraz udzielając pomocy w cierpieniu, kryzysach egzystencjalnych.
Doceniam wysiłek i pracę studentów nad rozwojem własnym i zawodowym.
Odczuwam satysfakcję z tego, że biorę udział w kształceniu przyszłych psychoterapeutów Gestalt.
O czym studenci powinni pamiętać w procesie kształcenia?
Postawę egzystencjalną deklaruje większość studentów rozpoczynających edukację w zakresie psychoterapii. Wybierając ten obszar szkolenia, studenci nie tylko zdobywają wiedzę i umiejętności, ale rozwijają własną wrażliwość i rozumienie siebie. Pomocna jest w związku z tym postawa otwarta na autorefleksję, poszerzanie obrazu siebie oraz świadomą zmianę.
Zachęcam studentów do otwartej postawy na różnorodność doświadczeń związanych ze szkoleniem ,pozwalających na kształtowanie odpowiedzialnej postawy psychoterapeutycznej.
Dlaczego zdecydowałaś się zajmować psychoterapią zawodowo?
Wybrałam studia psychologiczne ze względu na swoje zainteresowanie drugim człowiekiem.
Pochodzę z rodziny o tradycjach medycznych. Najbliższym członkom mojej rodziny, praktykującym zawód lekarza, towarzyszyło przekonanie o kluczowej roli psychiki pacjenta oraz kondycji psychicznej rodziny w etiologii choroby oraz w procesie leczenia. Co więcej, zawsze interesowała mnie historia rodziny, jej wpływ na kształtowanie osobowości i sposób tworzenia relacji z drugą osobą.
Zapragnęłam tym samym studiować psychologię, a po studiach uczyć się psychoterapii. W trakcie studiów spotkałam się pierwszy raz z podejściem egzystencjalno-doświadczeniowym Gestalt w trakcie zajęć w ramach specjalizacji z psychologii klinicznej. Zajęcia prowadziła Magdalena Zaleska-Stolzman, która zarówno sposobem kontaktu, jak i merytorycznymi treściami, wpłynęła na moje dalsze wybory drogi zawodowej.
Psychoterapeutka, superwizorka i nauczycielka psychoterapii. Pełni funkcję opiekunki 1 i 2 roku w Szkole. Wykłada teorię i praktykę Gestalt. Jest specjalistką procesu grupowego.