Michał Kostrzewski

michal-kostrzewski-psychoterapeuta

Psychoterapeuta, superwizor i nauczyciel psychoterapii. Pełni funkcję  opiekuna 1 roku. W Szkole uczy teorii i praktyki Gestalt oraz superwizji.

Jestem  terapeutą, superwizorem i nauczycielem psychoterapii w podejściu Gestalt. W podejmowanych rolach zawodowych najważniejsze wydaje mi się uznanie, że każdy z nas jest na swojej ścieżce starania się o jak najlepsze spełnienie siebie, zgodne ze swoją historią i obecną sytuacją życiową. Dzieje się to poprzez spotkanie z drugą osobą. Sens i sedno tego spotkania leży w próbie zrozumienia siebie samego i znalezienie oddźwięku w drugim człowieku. Poszukanie sposobu na zrealizowanie tego czego dowiadujemy się o sobie jest już tylko prostą konsekwencją tej wiedzy.
Prowadzę psychoterapię indywidualną, psychoterapię par, treningi terapeutyczne, superwizję, szkolę psychoterapeutów.
Klientów przymuję w Warszawie, w ośrodku „Ko-relacje”.

Edukacja

  • Uniwersytet Warszawski wydział Pedagogiczny
  • Staż w Poradni OPTA
  • Seminarium Seksuologiczne
  • Studium Socjoterapii OMiSP
  • Szkoła Terapeutów i Trenerów ITG
  • Szkoła Superwizorów IIPG

Certyfikaty

  • Certyfikat Psychoterapeuty PTPG
  • Certyfikat Psychoterapeuty EAGT
  • Certyfikat Superwizora EAGT
  • Certyfikat Psychoterapeuty EAP

Organizacje zawodowe

  • Polskie Towarzystwo Psychoterapii Gestalt, członek oraz vice-prezes
  • European Associacion for Gestalt Psychotherapy, członek

Wybrane publikacje

  • Psychoterapia Vademecum. Polska Rada Psychoterapii, Warszawa 2018

Dlaczego interesuje Cię nauczanie psychoterapii?

Myślę, że uczenie w tym zawodzie opiera się o umiejętność budowania relacji. Oczywiście wiedza i zrozumienie tego co się proponuje pacjentom/klientom, a zatem i uczniom jest niezbędnym zapleczem naszej pracy. Dlatego myślę, że uczenie to dużo własnych studiów teoretycznych i koncepcyjnych i narażanie się na rozpoznanie swoich wzorców relacyjnych w relacji nauczyciel – uczeń (mistrz – uczeń), w poszukiwaniu swojego sposobu docierania do innych.
Nauczanie, uczenie się to dwa oblicza tego samego procesu. Mnie chodzi o szukanie sposobów adekwatnego przystosowywania się do otaczającego nas świata, udział w otaczających nas procesach i zjawiskach, kształtowanie swojej aktywności wobec swojego życia. To proces interesujący również z pozycji nauczycielskiej.

michal-kostrzewski-superwizor

O czym studenci powinni pamiętać w procesie kształcenia?

Choć studiowanie to trud nauki to warto zachować przyjemność i radość nauki.
Jako starszy w zawodzie kolega, powiedziałbym, że warto czytać klasyków. Jako nauczyciel sugeruję odnajdowanie zjawisk, o których uczymy się w otaczającym nas świecie, literaturze…

Dlaczego zdecydowałeś się zajmować psychoterapią zawodowo?

Rozpocząłem pracę w poradni dla dzieci i młodzieży jeszcze w trakcie studiów. Mimo, że formalnie starczało mi kwalifikacji to brakowało mi umiejętności. Rozważałem, różne kierunki kształcenia – psychoterapia Gestalt wydała się najbardziej adekwatna do tego z czym spotykałem się w codzienności.

michal-kostrzewski-psychoterapeuta

Psychoterapeuta, superwizor i nauczyciel psychoterapii. Pełni funkcję  opiekuna 1 roku. W Szkole uczy teorii i praktyki Gestalt oraz superwizji.