Regulamin serwisu internetowego
gestalt.edu.pl
1. Definicje
- Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące definicje:
- Aktualizacja – modyfikacja Treści cyfrowej, w tym jej zabezpieczeń, która jest niezbędna do zachowania Treści cyfrowej z Umową;
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną – która dokonuje Zamówienia na Treść cyfrową i/lub Usługę Szkolenia, spośród prezentowanych na stronie Serwisu;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- Newsletter – Usługa elektroniczna w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem której Usługodawca może przesyłać zapisanym na Newsletter Użytkownikom wszelkiego rodzaju materiały marketingowe i/lub informacje handlowe w postaci aktualności, wpisów, informacji o nowościach, promocjach, czy wydarzeniach;
- Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę z Usługodawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumentów w zakresie zawarcia Umów o dostarczanie Treści cyfrowej (pkt VII), ustawowego prawa odstąpienia od Umowy (pkt IX) oraz zgodności Treści cyfrowej z Umową (pkt X), stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta;
- Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
- Serwis Internetowy/Serwis – wszystkie elementy składające się na witrynę internetową, działającą pod domeną gestalt.edu.pl;
- Szkolenie – szkolenie specjalistyczne o tematyce związanej z działalnością Usługodawcy i stroną Serwisu (w szczególności z zakresu psychoterapii), dedykowane dla profesjonalistów, tj. dla osób odbywających szkolenia psychoterapeutyczne lub praktykujących psychoterapeutów, psychologów i psychiatrów. Szkolenia odbywają się online w czasie rzeczywistym lub stacjonarnie, w zależności od rodzaju wybranego Szkolenia, w miejscu i czasie wyznaczonym przez Usługodawcę – w przypadku Szkolenia stacjonarnego lub za pośrednictwem zewnętrznych systemów teleinformatycznych – w przypadku Szkolenia online. Szkolenie może zostać zakupione za pośrednictwem strony Serwisu w ramach zakupu Usługi Szkolenia;
- Treści cyfrowe – dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej, nieutrwalone na materialnym nośniku, których opis jest dostępny na stronie Serwisu, w szczególności w postaci e-booków tematycznie związanych z działalnością Usługodawcy;
- Usługodawca – Dorota Węgrzyn, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DOROTA WĘGRZYN INSTYTUT INTEGRALNEJ PSYCHOTERAPII GESTALT, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Pasternik 114, 31 – 354 Kraków, NIP 9441383029, REGON 121272390 oraz Zofia Pierzchała, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ZOFIA PIERZCHAŁA INSTYTUT INTEGRALNEJ PSYCHOTERAPII GESTALT, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Pasternik 114, 31 – 354 Kraków, NIP 6781073875, REGON 351050782, wspólniczkami spółki cywilnej działającej pod nazwą: INSTYTUT INTEGRALNEJ PSYCHOTERAPII GESTALT ZOFIA PIERZCHAŁA,DOROTA WĘGRZYN, ul. Pasternik 114, 31 – 354 Kraków, NIP: 6751261879, REGON: 356324959;
- Umowa o dostarczanie Treści cyfrowej – umowa o dostarczenie Treści cyfrowej, w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem, na zasadach wskazanych w Regulaminie, polegająca na udzieleniu dostępu do Treści cyfrowych, niezapisanych na nośniku materialnym;
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, na zasadach opisanych w pkt III poniżej;
- Umowa o świadczenie Usługi Szkolenia – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem w ramach Serwisu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
- Usługi elektroniczne – usługi w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej;
- Ustawa o prawie autorskim – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.);
- Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca ze strony Serwisu;
- Zamówienie – oferta złożona przez Klienta na Usługę Szkolenia i/lub Treść cyfrową, spośród prezentowanych przez Usługodawcę na stronie Serwisu, zmierzająca do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej.
2. Postanowienia ogólne Regulaminu
- Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta i określa m.in.:
- rodzaje i zakres Usług elektronicznych;
- warunki świadczenia Usług elektronicznych, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Usługodawcy oraz informacje o zakazie dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym;
- warunki zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia lub dostarczenia Treści cyfrowej;
- warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług elektronicznych;
- ustawowe prawo odstąpienia od Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia lub dostarczenia Treści cyfrowej;
- tryb postępowań reklamacyjnych.
- Usługodawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem i przepisami obowiązującego prawa.
- Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin, w sposób umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- Treści Serwisu adresowane są do potencjalnych Klientów, zainteresowanych zakupem Usługi Szkolenia lub Treści cyfrowej, spośród prezentowanych przez Usługodawcę na stronach Serwisu.
- Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą poprzez:
- wiadomość e-mail, pod adresem: sklep@gestalt.edu.pl;
- kontakt telefoniczny pod numerem: +48 12-421-25-53 lub +48 512-251-022 (kontakt telefoniczny możliwy jest w Dni robocze w godzinach 9.00-15.00);
- pocztę tradycyjną pod następującym adresem: ul. Pasternik 114, 31-354 Kraków.
3. Świadczenie Usług elektronicznych
- Za pośrednictwem strony Serwisu, Usługodawca świadczy bezpłatnie następujące Usługi elektroniczne: korzystanie ze strony Serwisu, w tym przeglądanie opisów związanych z działalnością Usługodawcy, aktualności, opisów Usług Szkolenia, Treści cyfrowych, cenników, zapisu na Newsletter, funkcji przekierowania na social media Usługodawcy oraz do map Google.
- Z chwilą otwarcia, a tym samym rozpoczęcia korzystania ze strony Serwisu, następuje zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci korzystania ze strony Serwisu, które może polegać w szczególności na przeglądaniu informacji zamieszczonych na stronie, jak np. opisów związanych z działalnością Usługodawcy, aktualności, opisów Usług Szkolenia, Treści cyfrowych, cenników.
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej, o której mowa w ppkt powyżej, zawierana jest na czas nieoznaczony, natomiast rozwiązanie tej Umowy następuje poprzez opuszczenie strony Serwisu przez Użytkownika.
- Użytkownik może zapisać się na Newsletter za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na stronie głównej lub na etapie składania Zamówienia. W tym celu należy zaznaczyć odpowiedni checkbox pod formularzem do zapisu na Newsletter lub na etapie składania Zamówienia. Po wpisaniu adresu e-mail i zatwierdzeniu zapisu na Newsletter za pośrednictwem dedykowanego przycisku lub złożeniu Zamówienia, na adres e-mail wpisany formularzu Newslettera lub Zamówienia, Użytkownik otrzymuje wiadomość elektroniczną z linkiem, za pośrednictwem którego powinien potwierdzić zapis na Newsletter. Użytkownik może w każdym czasie odwołać zgodę na przesyłanie Newslettera.
- Umowa o świadczenie Usługi Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu email z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
- Użytkownik ma możliwość skorzystania z Usługi elektronicznej w postaci przekierowania go ze strony Serwisu, na stronę zewnętrznych platform, w postaci mediów społecznościowych, jak np. na konto firmowe Usługodawcy na Facebooku, związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub do map Google, wyznaczających trasę do siedziby Usługodawcy.
- Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci przekierowania, o którym mowa w ppkt powyżej, następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej konkretnej platformie, do której Użytkownik chce zostać przekierowany i ulega rozwiązaniu z chwilą przekierowania Użytkownika na zewnętrzną platformę.
4. Wymagania techniczne
- W celu korzystania przez Użytkownika ze strony Serwisu, konieczna jest współpraca pomiędzy systemami teleinformatycznymi Użytkownika i Usługodawcy.
- Współpracę systemów teleinformatycznych zapewnia łączne spełnienie przez system teleinformatyczny Użytkownika minimalnych wymagań technicznych w postaci dostępu do sieci Internet oraz odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego korzystanie z Internetu, za pomocą urządzenia końcowego, za pośrednictwem którego Użytkownik chce korzystać ze strony Serwisu.
- Korzystanie z wszelkich usług elektronicznych w sieci Internet, w tym również z Usług elektronicznych świadczonych na stronie Serwisu, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami, jak np. wprowadzenie szkodliwego oprogramowania do systemu teleinformatycznego Użytkownika czy pozyskania i modyfikacji danych Użytkownika przez nieuprawnione do tego osoby.
- W celu zniwelowania ryzyk wskazanych w ppkt 3 powyżej, Usługodawca rekomenduje stosowanie środków technicznych, które są w stanie zapobiec wskazanym ryzykom, np. w postaci programów antywirusowych.
5. Zasady korzystania ze strony Serwisu
- Użytkownik powinien korzystać ze strony Serwisu zgodnie z jej przeznaczeniem i jednocześnie z poszanowaniem zasad przyjętych w Regulaminie, zgodnie z przepisami prawa oraz przyjętymi zwyczajami.
- Użytkownik w szczególności nie powinien:
- dostarczać i przekazywać treści, które mogłyby być uznane za naruszające przepisy prawa, w szczególności za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie;
- zamieszczać jakichkolwiek programów, plików, aplikacji, w tym również ich rozszerzeń, które mogłyby w negatywny sposób wpłynąć na działanie oprogramowania strony Serwisu, urządzeń służących do jej działania, a także urządzeń lub oprogramowania innych Użytkowników (w tym w szczególności wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania);
- podejmować jakichkolwiek działań, które mogłyby doprowadzić lub doprowadziłyby do ingerencji w działanie strony Serwisu (działania o charakterze programistycznym, hakerskim);
- omijać zabezpieczeń strony Serwisu poprzez wykorzystywanie tzw. luk bezpieczeństwa,
- wykorzystywać treści zamieszczonych na stronie w sposób wykraczający poza użytek własny tj. naruszać prawa własności intelektualnej, o czym mowa w dalszej części Regulaminu.
6. Usługi Szkolenia
- Usługodawca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej organizuje odpłatne Szkolenia, o tematyce związanej z prowadzoną przez siebie działalnością i charakterem Serwisu.
- Użytkownik może dokonać zakupu Szkolenia poprzez stronę Serwisu, zgodnie z pkt poniżej, dotyczącymi złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia.
- Uczestnikiem Szkolenia może być pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która jednocześnie odbywa szkolenia psychoterapeutyczne lub jest praktykującym psychoterapeutą, psychologiem lub psychiatrą (dalej jako ,,Uczestnik’’).
- Szkolenie może być przeprowadzone online – za pośrednictwem bezpośredniej łączności elektronicznej (w szczególności z wykorzystaniem zewnętrznych serwisów internetowych umożliwiających przeprowadzenie transmisji wideo online) lub stacjonarnie, w terminach i godzinach prezentowanych na stronie Serwisu.
- W przypadku Szkolenia przeprowadzanego online, Usługodawca w Serwisie wskazuje każdorazowo formy jego przeprowadzenia, w tym komunikator lub inne oprogramowanie niezbędne do uczestnictwa w Szkoleniu oraz inne wymogi techniczne i jego zakres. W przypadku Szkolenia online, Usługodawca może też w szczególności, w celu jego przeprowadzenia, udostępniać Użytkownikowi dostępy lub zaproszenia zawierające linki do wspomnianego oprogramowania, w tym w ramach wiadomości e-mail przesyłanych na adres Klienta podany w trakcie składania Zamówienia.
- Szkolenie może mieć charakter jednorazowy lub odbyć się w ramach więcej niż jednego spotkania przeprowadzonego online lub stacjonarnie, tj. w ramach spotkań cyklicznych. Ilość spotkań przeprowadzonych w ramach Szkolenia oraz przewidzianych godzin szkoleniowych podana jest każdorazowo w jego opisie.
- W opisie Szkolenia wskazany jest między innymi temat, program, forma i typ Szkolenia, czas trwania, ilość godzin szkoleniowych i termin lub terminy, w których przeprowadzane będzie Szkolenie lub spotkania w ramach Szkolenia, a także typ komunikatora internetowego, za pośrednictwem którego Uczestnik może wziąć udział w Szkoleniu, jeśli ma się odbywać online.
- Najpóźniej na 2 dni przed planowaną godziną pierwszych zajęć przeprowadzanych w ramach Szkolenia, Usługodawca przesyła na adres poczty elektronicznej wskazany przez Uczestnika Szkolenia, niezbędne informacje dotyczące Szkolenia, w tym w szczególności dane dostępowe do Szkolenia przeprowadzanego online lub adres w przypadku Szkolenia przeprowadzonego stacjonarnie.
- Szkolenia (organizowane stacjonarnie oraz online), odbywają się pod warunkiem osiągnięcia minimalnej liczby Uczestników, wskazanej w opisie danego Szkolenia. W przypadku, gdy na dane Szkolenie nie zostanie osiągnięta minimalna liczba Uczestników, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca skontaktuje się z Uczestnikami, najpóźniej na miesiąc przed planowanym terminem rozpoczęcia Szkolenia (zaplanowanym pierwszym spotkaniem), w celu poinformowania o nowym terminie Szkolenia bądź umożliwienia Uczestnikowi złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia, zgodnie z wyborem Klienta.
- Usługodawca może również odwołać Szkolenie z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z powodu siły wyższej, czy choroby osoby prowadzącej Szkolenie lub innych nieprzewidzianych sytuacji. W takim wypadku, Usługodawca niezwłocznie poinformuje Uczestników Szkolenia o niemożliwości jego przeprowadzenia i jeśli zorganizowanie nowego Szkolenia będzie możliwe, maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych wyznaczy nowy termin Szkolenia bądź umożliwi Klientowi złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia, zgodnie z wyborem Uczestnika.
- Usługodawca może również odwołać poszczególne zajęcia przeprowadzane w ramach Szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z powodu siły wyższej, czy choroby osoby prowadzącej zajęcia lub innych nieprzewidzianych sytuacji. W takim wypadku, Usługodawca niezwłocznie poinformuje Uczestników Szkolenia o niemożliwości przeprowadzenia konkretnego spotkania lub spotkań i maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych wyznaczy nowy termin zajęć.
- Uczestnik Szkolenia w czasie jego przeprowadzania kieruje się wskazówkami oraz zaleceniami prowadzącego Szkolenie, w tym zobowiązany jest do zachowania zgodnie z przekazanymi mu przepisami porządkowymi oraz zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa. Uczestnik Szkolenia nie stosujący się do poleceń i uwag, o których mowa w zdaniu poprzednim może zostać poproszony o ich niezwłoczne opuszczenie.
- Uczestnik Szkolenia, w zależności od zakresu oferty danego Szkolenia, może również otrzymywać materiały edukacyjne w formie pdf. czy w innej postaci cyfrowej, nieutrwalonej na materialnym nośniku, które wysyłane są mailowo lub przekazywane stacjonarnie, w zależności od rodzaju Szkolenia.
- W przypadku, gdy w ramach danego Szkolenia przewidziane są zaświadczenia/certyfikaty – w ciągu 7 dni roboczych od dnia, w którym odbyło się pojedyncze Szkolenie lub ostatnie z zajęć przewidzianych w ramach całego Szkolenia, Uczestnik za pośrednictwem wiadomości elektronicznej, otrzymuje certyfikat, potwierdzający ukończenie Szkolenia, wydawany przez Usługodawcę lub otrzymuje go bezpośrednio, na miejscu, po zakończeniu Szkoleniu.
7. Zamówienie Usługi Szkolenia i/lub Treści cyfrowej
- Strona internetowa Serwisu prezentuje informacje o Usługach Szkolenia oraz Treściach cyfrowych, legalnie wprowadzonych na rynek polski, w szczególności poprzez prezentowanie ich opisów czy cen. Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia i/lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Usługodawca informuje na stronach internetowych Serwisu, w opisie Treści cyfrowej, o wymaganiach technicznych koniecznych do integracji Treści cyfrowej ze środowiskiem cyfrowym Klienta, w tym o funkcjonalności, kompatybilności i interoperacyjności Treści cyfrowej.
- Użytkownik może złożyć Zamówienie na Usługę Szkolenia i/lub Treści cyfrowej poprzez specjalny formularz służący do składania Zamówień, tzw. koszyk zakupowy (dalej jako ,,Koszyk’’).
- Warunkiem złożenia Zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia i/lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej jest posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu złożenia Zamówienia za pomocą Koszyka zakupowego, Klient powinien kierować się instrukcjami zamieszczonymi na stronie Serwisu, w tym w szczególności:
- wybrać rodzaj Szkolenia i/lub Treści cyfrowej, którymi Klient jest zainteresowany, wybrać ich liczbę i dodać do Koszyka;
- w miejscach do tego przeznaczonych wprowadzić dane niezbędne do realizacji Zamówienia i Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia i/lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, jak np. imię i nazwisko, dane kontaktowe, adres poczty elektronicznej;
- wybrać metodę płatności spośród oferowanych przez Usługodawcę;
- zapoznać się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy stanowiącym załącznik do Regulaminu oraz Polityką prywatności;
- poprzez zaznaczenie checkboxów oświadczyć, że Klient zapoznał się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy oraz Polityką prywatności oraz że w przypadku Zamówienia na Usługę Szkolenia – wyraża zgodę na rozpoczęcie spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, przyjmując do wiadomości, że wyrażając niniejszą zgodę, jednocześnie utraci prawo odstąpienia od umowy po wykonaniu Usługi Szkolenia w pełni; lub w przypadku Zamówienia na Treść cyfrową – wyraża zgodę na rozpoczęcie spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, przyjmując do wiadomości, że wyrażając niniejszą zgodę, jednocześnie utraci prawo odstąpienia od umowy po wykonaniu świadczenia w pełni tj. dostarczeniu treści cyfrowej na adres e-mail, podany w Zamówieniu;
- wybrać przycisk finalizujący Zamówienie.
- Zamówienie złożone za pomocą Koszyka zakupowego stanowi ofertę elektroniczną zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia i/lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej.
- Usługodawca po złożeniu Zamówienia, na adres e-mail, z którego złożone zostało Zamówienie, przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.
8. Płatności i zawarcie Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia i/lub Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej
- Ceny Szkoleń i Treści cyfrowych prezentowane na stronie Serwisu, podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie niezbędne opłaty i podatki, które powinny zostać wliczone zgodnie z obowiązującym prawem.
- Na etapie składania Zamówienia na Usługę Szkolenia lub na Treść cyfrową, Klient może dokonać wyboru metody przedpłaty (dalej jako ,,Przedpłata’’), spośród następujących:
- Przedpłaty za pośrednictwem płatności elektronicznej, w zakresie płatności szybkimi przelewami, obsługiwanej przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu;
- Przedpłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na numer konta Usługodawcy wskazany na stronie Serwisu lub w wiadomości e-mail dotyczącej płatności;
- Przedpłaty, a następnie płatności w systemie ratalnym, obsługiwanej przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu – opcja dostępna tylko w przypadku Zamówienia na Usługę Szkolenia.
- Usługodawca każdorazowo wskazuje maksymalny termin dokonania Przedpłaty za Treść cyfrową lub Usługę Szkolenia. Brak Przedpłaty skutkuje anulowaniem złożonego Zamówienia.
- Za skuteczne dokonanie Przedpłaty uważa się:
- w przypadku płatności elektronicznej, o której mowa w ppkt 2 lit. a – otrzymanie przez Usługodawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta;
- w przypadku Przedpłaty za pośrednictwem przelewu bankowego, o którym mowa w ppkt 2 lit. b – pojawieniu się środków na rachunku bankowym Usługodawcy;
- w przypadku Przedpłaty w systemie ratalnym, o którym mowa w ppkt 2 lit c powyżej – otrzymanie przez Usługodawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta.
- Po otrzymaniu Przedpłaty, Usługodawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty Klienta (w postaci złożonego Zamówienia) i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa o świadczenie Usługi Szkolenia i/lub Umowa o dostarczenie Treści cyfrowej.
- Usługodawca dostarcza Klientowi dowód zakupu, np. w postaci mailowego złożenia Zamówienia lub faktury.
- Umowa o dostarczanie Treści cyfrowej zawierana jest na czas oznaczony i rozwiązuje się z chwilą pobrania Treści cyfrowej przez Klienta. Klient ma wyznaczony czas na pobranie Treści cyfrowej – linki przekierowujące do pobrania Treści cyfrowej są ważne przez bezterminowo.
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Konsumentowi Aktualizacje Treści cyfrowej przez 2 lata od chwili dostarczenia Treści cyfrowej, chyba, że Konsument i Usługodawca uzgodnili indywidualnie inny termin.
- Dostarczenie Treści cyfrowych jest realizowane na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Termin realizacji całego Zamówienia, w tym dostarczenia Treści cyfrowej, liczony jest od momentu zawarcia Umowy, o którym mowa w ppkt 5 powyżej. Treść cyfrowa wysyłana jest niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 48 godzin.
- Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia lub Umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, zawierane są w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- W przypadku stosowania przez Usługodawcę mechanizmów indywidualnego dostosowania cen, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Usługodawca każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
9. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta (do którego stosuje się zapisy niniejszego pkt w takim samym zakresie jak do Konsumenta) może w każdej chwili odstąpić od Umowy zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia Usługodawcy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia lub od dnia dostarczenia Treści cyfrowej w przypadku zawarcia Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- O swoich prawach w zakresie odstąpienia od Umowy, Klient zostanie poinformowany również poprzez Pouczenie o odstąpieniu od umowy.
- Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie lub wykorzystać do tego celu Formularz odstąpienia od umowy.
- Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 ust. 1 i 2 Ustawy o prawach konsumenta, tj. m.in. w odniesieniu do umów o:
- świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1.
- Jeżeli na wyraźne żądanie Konsumenta wykonywanie usługi, za którą Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Usługodawca wymaga od Konsumenta złożenia oświadczenia zawierającego takie wyraźne żądanie oraz że Konsument przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Usługodawcę.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą.
- Jeżeli Konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania, o którym mowa w ppkt 6 powyżej, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny.
- Z zastrzeżeniem ppkt 8 powyżej, Usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
10. Zgodność Treści cyfrowej z Umową (reklamacje)
- Usługodawca odpowiada z tytułu niezgodności Treści cyfrowej z Umową na zasadach określonych w art. 43 i – 43 l Ustawy o prawach konsumenta, wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta (do którego stosuje się zapisy niniejszego pkt w takim samym zakresie jak do Konsumenta).
- Wobec Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.
- Reklamacje dotyczące Treści cyfrowej należy kierować na adres: INSTYTUT INTEGRALNEJ PSYCHOTERAPII GESTALT ZOFIA PIERZCHAŁA,DOROTA WĘGRZYN, ul. Pasternik 114, 31-354 Kraków, na adres poczty elektronicznej: sklep@gestalt.edu.pl lub pod numerem telefonu +48 12-421-25-53 lub +48 512-251-022 (kontakt telefoniczny możliwy jest w Dni robocze w godzinach 9.00-15.00).
- Celem rozpatrzenia reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Treści z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta, Klient ma obowiązek współpracy z Usługodawcą. Usługodawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Konsumenta środków technicznych.
11. Reklamacja Usługi Szkolenia
- Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby świadczone Usługi były jak najwyższej jakości, jednak w przypadku wystąpienia nieprawidłowości w zakresie świadczenia Usługi Szkolenia, tj. w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, Konsument ma prawo do zgłoszenia reklamacji niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia przyczyny reklamacji.
- Konsument może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Usługodawca rekomenduje kontakt za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adresem: sklep@gestalt.edu.pl lub pod numerem telefonu +48 12-421-25-25-53 lub +48 512-251-022 (kontakt telefoniczny możliwy jest w Dni robocze w godzinach 9.00-15.00).
- W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Konsument proszony jest o wskazanie takich elementów jak:
- krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji, okoliczności problemu związanych z wykonaniem Usługi);
- rodzaj zakupionej Usługi, która jest przyczyną reklamacji;
- nr Zamówienia lub inne dane osobowe identyfikujące Konsumenta, umożliwiające kontakt zwrotny i rozpatrzenie reklamacji.
- Usługodawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Usługodawcę zgłoszenia reklamacyjnego. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uznana, Konsument zostanie poinformowany o przyczynach odrzucenia reklamacji.
- W przypadku braków w reklamacji Usługodawca może skontaktować się z Konsumentem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co Konsument będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania.
- Niniejszy punkt dotyczy również Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
12. Reklamacja Usług elektronicznych
- Każdy Użytkownik może złożyć reklamacje na Usługi elektroniczne świadczone za pośrednictwem Serwisu, np. na różnego rodzaju nieprawidłowości w działaniu strony Serwisu, zakładek, czy formularzy dostępnych na stronie.
- Użytkownik może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Usługodawca rekomenduje kontakt za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adresem: sklep@gestalt.edu.pl lub pod numerem telefonu +48 12-421-25-53 lub +48 512-251-022 (kontakt telefoniczny możliwy jest w Dni robocze w godzinach 9.00-15.00).
- W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Użytkownik proszony jest o wskazanie takich elementów jak:
- krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji, okoliczności problemu);
- datę opisywanego zdarzenia, które jest przyczyną reklamacji;
- dane osobowe identyfikujące Użytkownika, umożliwiające kontakt zwrotny i rozpatrzenie reklamacji.
- Usługodawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Usługodawcę zgłoszenia reklamacyjnego.
- W przypadku braków w reklamacji Usługodawca może skontaktować się z Użytkownikiem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co Użytkownik będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania.
13. Własność intelektualna
- Wszystkie Treści cyfrowe dostarczane w ramach zawartych Umów (dalej jako ,,Treści cyfrowe’’), czy treści dostępne w ramach Szkoleń (np. materiały szkoleniowe, ćwiczenia) oraz treści dostępne na stronie Serwisu, takie jak np. nazwa, domena, logo, opisy usług, dokumenty prawne (Regulamin, Polityka prywatności), wszelkie inne opisy i informacje zamieszczone na stronie (dalej jako ,,Treści’’) – są utworami w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są nimi chronione oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Usługodawca oświadcza, że przysługujące mu prawa majątkowe do utworów nie są w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
- Usługodawca oświadcza, że w zależności od Treści cyfrowych lub Treści, ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z Treści cyfrowych lub Treści, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu, Licencję stanowi zarówno licencja jak i dalsza licencja (sublicencja) w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Usługodawca na korzystanie z wszystkich Treści, o których mowa w ppkt 1 powyżej, udziela Użytkownikowi na czas nieoznaczony, nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej Licencji do korzystania z wszystkich wskazanych Treści, w momencie wejścia na ich strony lub przekazania Treści w ramach Szkoleń.
- Usługodawca udziela niewyłącznej licencji na Treści cyfrowe dostarczone w ramach Umowy, na czas nieoznaczony, bez ograniczeń terytorialnych. Licencja udzielana jest w momencie wysłania Treści cyfrowej.
- Wynagrodzenie za udzieloną licencję uwzględnione jest w cenie zakupu Treści cyfrowej lub zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia.
- Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji na Treści znajdujące się na stronie na następujących polach eksploatacji, dotyczących wykorzystywania Treści w dowolnej formie tylko i wyłącznie na własny użytek osobisty Użytkownika lub Klienta, tj.:
- zapoznawanie się z Treściami na stronie Serwisu w ramach korzystania ze stron Serwisu lub w ramach Szkolenia,
- wydruk Treści wyłącznie na własne potrzeby niekomercyjne Użytkownika;
- tymczasowe zwielokrotnienie Treści w pamięci urządzenia, w celu korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Usługodawca udziela Klientowi licencji na zakupione Treści cyfrowe (Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych) lub inne Treści dostarczone w ramach Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia, na następujących polach eksploatacji, dotyczących wykorzystywania Treści cyfrowych w dowolnej formie tylko i wyłącznie na własny użytek osobisty Klienta/Uczestnika, tj.:
- wprowadzanie do pamięci komputera (w tym pamięci RAM), czyli pobieranie na swoje urządzenie;
- wyświetlanie, odtwarzanie;
- drukowanie;
- wprowadzanie do sieci Internet lub serwera jedynie na nośnikach, które należą do Klienta/Uczestnika na użytek prywatny, osobisty (np. umieszczenie dokumentu na swoim prywatnym dysku Google).
- Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
- Użytkownik nie powinien bez zgody Usługodawcy, w jakikolwiek sposób rozpowszechniać, modyfikować, publikować, udostępniać lub w jakikolwiek inny sposób wykorzystywać Przedmiotów Licencji, w sposób wykraczający poza określony powyżej zakres.
- Złamanie przez Użytkownika zasad wskazanych w niniejszym pkt, stanowić będzie naruszenie praw autorskich Usługodawcy lub innych podmiotów, co może wiązać się z odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
14. Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów dla Konsumentów
- Użytkownicy będący Konsumentami, mają możliwość rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy nimi, a podmiotami innymi niż Konsumenci, w sposób polubowny i pozasądowy.
- Do rozwiązywania sporów w sposób opisany w niniejszym pkt służy:
- stały polubowny sąd konsumencki, za pośrednictwem którego Użytkownik może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Usługodawcą;
- powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
- platforma internetowa ODR, za pośrednictwem której niezależny mediator rozstrzyga spory powstałe pomiędzy Przedsiębiorcami a Konsumentami. Platforma znajduje się pod następującym linkiem: ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
15. Dane osobowe i pliki cookies
- Przekazywanie danych osobowych przez Użytkownika za pośrednictwem strony Serwisu, np. wprowadzenie przez Użytkownika danych osobowych do formularza kontaktowego oraz poprzez zawarcie Umowy o świadczenie Usług – powoduje, że Usługodawca staje się administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO).
- Dane osobowe Użytkownika mogą być także przetwarzane poprzez wykorzystanie plików cookies.
- Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies znajduje się w Polityce prywatności.
16. Postanowienia końcowe
- Regulamin jest dostępny w języku polskim.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią w tym zakresie inaczej.
- W przypadku sporów w odniesieniu do Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, sądem miejscowo właściwym będzie sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast w przypadku sporów z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami – sąd miejscowo właściwy dla Usługodawcy.
- Regulamin może zostać zmieniony w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany danych kontaktowych do Usługodawcy, wprowadzenia modyfikacji w zakresie usług elektronicznych, Szkoleń, Treści cyfrowych, pojawienia się możliwości zakupu nowych usług, produktów lub w przypadku wystąpienia innych istotnych zmian, które mają wpływ na zapisy w Regulaminie – o czym Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Usługodawcę informacji na stronie głównej Serwisu.
- Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
- Zmiana Regulaminu nie może wpłynąć na prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych przed wprowadzeniem zmian. Dla takich umów obowiązuje Regulamin w brzmieniu zaakceptowanym przez Użytkownika w momencie zawarcia umowy.
- Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia 25 lutego 2025 r.
Załączniki
Załącznik nr 1 – Pouczenie o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia
Załącznik nr 2 – Pouczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej
Załącznik nr 3 – Formularz odstąpienia od Umowy o świadczenie Usługi Szkolenia
Załącznik nr 4 – Formularz odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej
Załącznik nr 5 – Formularz reklamacji Usługi Szkolenia
Załącznik nr 6 – Formularz reklamacji Treści cyfrowej
Załącznik nr 7 – Formularz reklamacji usługi elektronicznej